Gönderen Konu: XV Yokuş Performans  (Okunma sayısı 384 defa)

serkankucuk

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #15 : 14 Mart 2019, 09:37:30 »
Vites L'de miydi D'de miydi çıkarken?
XV

uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #16 : 14 Mart 2019, 11:50:44 »
L

serkankucuk

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #17 : 14 Mart 2019, 12:25:11 »
Aynısını ben de yaşadım, L değil de D'de çıkmak lazım çünkü L torku yüksek tutarken hızı düşük tutuyor, böyle dik yerlerde de araç hızlıca hız kaybediyor.
XV

uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #18 : 14 Mart 2019, 13:16:37 »
İlk D mod İle denedim çıkamadım L ile enteresan bir şekilde yavaş ama kararlı bir şekilde çıkıyor. 150Nm tork ~1500kg için bence çok iyi performans var . 320Nm ~1300kg 2 çeker aynı yerde yarıya kadar bile çıkamadım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

chemaster

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #19 : 14 Mart 2019, 14:09:26 »
Doğru mu anladım, yokuş başından başlayınca araç tamamını çıkamadı değil mi,

Ekli videoda tabi  2.0 motorla 40 kusur lük yokuşları çıkıyordu, daha kısa sizin tırmandığınızdan. Birde ekranda 27 olunca tırmanma açısı da 27 olmuyor mu?


uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #20 : 14 Mart 2019, 14:55:51 »
Aynen , yokuş başından kalkışta tamamını çıkamadım . Geriden 5-10 mt ivme ile L mod ile çıktım . Ekteki video 2.0 motor ancak 40 küsurluk yokuş dediğiniz %40 eğim olabilir . 40 derece mümkün değil çıkamaz , onu ancak G - VX - Unimog tarzı safkan arazi araçları çıkabilir . Ekranda 27 olunca tırmanma açısı oluyor benim bildiğim .

uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #21 : 14 Mart 2019, 15:07:01 »
Bir de şöyle bir video var . Eğim %44 zemin engebeli olduğu için sonuç bu şekilde oluyor .

serkankucuk

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #22 : 14 Mart 2019, 15:20:41 »
Açısını bilmediğim ama epey dik bir yerde geriden hızlanmadan direk tırmanmayı denemiştim, L ile denediğim için hiç hızlanamadan 10 metrelik rampanın ortasında kalıp durdu. Ben de D ile denemediğime pişmanım, fark olacak mıydı merak ediyorum.
XV

serkankucuk

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #23 : 14 Mart 2019, 15:28:37 »
Bir de şöyle bir video var . Eğim %44 zemin engebeli olduğu için sonuç bu şekilde oluyor .

Piiiiiiiii hale bak, Jimny patır kütür çıkmış valla...
XV

uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #24 : 14 Mart 2019, 15:47:54 »
Açısını bilmediğim ama epey dik bir yerde geriden hızlanmadan direk tırmanmayı denemiştim, L ile denediğim için hiç hızlanamadan 10 metrelik rampanın ortasında kalıp durdu. Ben de D ile denemediğime pişmanım, fark olacak mıydı merak ediyorum.
maksimum tork 150/3600 NM/rpm olduğu için devri 3600 rpm  de tutmak en doğrusu , L mod bu devri daha çok yakalıyor gibi geliyor

uyarserdar1973

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #25 : 14 Mart 2019, 16:13:29 »
Jimny ve XV'yi kıyaslamak mantığa uygun bir şey değil zaten , vitara olsa anlarım . Low range ve düz vites 1.vites oranı 8,85 olan hafif arazi aracına karşı yine de iyi performans çıkarmış bence XV

OguzhanEren

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #26 : 14 Mart 2019, 16:42:41 »
Açısını bilmediğim ama epey dik bir yerde geriden hızlanmadan direk tırmanmayı denemiştim, L ile denediğim için hiç hızlanamadan 10 metrelik rampanın ortasında kalıp durdu. Ben de D ile denemediğime pişmanım, fark olacak mıydı merak ediyorum.

L’de neden durup kaliyor? Madem L’de tork yuksek, o kadar yuksek tork bile mi yetmiyor?


Sent from my iPhone using Tapatalk

serkankucuk

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #27 : 15 Mart 2019, 08:24:24 »
Açısını bilmediğim ama epey dik bir yerde geriden hızlanmadan direk tırmanmayı denemiştim, L ile denediğim için hiç hızlanamadan 10 metrelik rampanın ortasında kalıp durdu. Ben de D ile denemediğime pişmanım, fark olacak mıydı merak ediyorum.

L’de neden durup kaliyor? Madem L’de tork yuksek, o kadar yuksek tork bile mi yetmiyor?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bence durumuna göre bunun sebebi değişiyor.

Ben L'de rampanın ortasında kalmışken gaza tam basıyordum ve araba durdu hala gaza basıyorum çıkamıyor ve bir anda geri kaçtı ben gaza basarken. Bu olayda CVT kendini korumak için güç aktarmayı bıraktı diye düşünüyorum.

Amma velakin düzlükte hızlanıp rampanın şöyle bir yarısını kendi başına tırmanacak kadar hızımız olsa vites L'de de olsa tırmanıp çıkar.

Ha bir de şu var, kuru asfaltta rampanın ortasında durup L ile kalksak bile çıkar, arabamız kendini çıkaramıcak kadar güçsüz, torksuz değil, çok yük altındayken bile 5-10 km/h hızla çıkabiliyor bunu da bizzat yaşadım.

OguzhanEren

Ynt: XV Yokuş Performans
« Yanıtla #28 : 15 Mart 2019, 10:08:59 »
Dogru, ben su CVT’nin kendisini korumaya alma meselesini atlamisim. O onemli bir konu. Yani aslinda motorunuz 3.6 da olsa yine ilerleyemez eger sistem CVT’ye bir zarar gelecegini dusunurse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tags: