Gönderen Konu: 2.0D Dizel otomatik forester manual mod kullanımı hk.  (Okunma sayısı 252 defa)

ilkerB

  • impreza 1.5
  • *
  • İleti: 14
  • Toplam beğeniler: 0
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: 2016 Forester 2.0D Sport
  • il/ilçe: İstanbul
Selamlar ,

Dizel otomatik forester ile ilgili bir sorum olacak..
Konu manuel mod..
Vites kolu manuel e çekildiğinde , triptronik mantığı ile çalışmıyor..manuel moda çektiğinizde sadece manuel mod olarak konumlandırmış oluyorsunuz..
Bu konumda kullanımın amacını bilen var mı..?
Vites seçimini direksiyon üzerindeki kulakçıklarla zaten yapabiliyoruz..
O zaman bu vites üzerindeki bu mod un amacı nedir ?



Canibeyaz

Ynt: 2.0D Dizel otomatik forester manual mod kullanımı hk.
« Yanıtla #1 : 31 Aralık 2018, 12:40:22 »
D konumunda CVT mantığıyla çalışıyor motor hep 2bin devirlerde kalıyor ama aracın hızı artıyor, D modunda gaza sonuna kadar basarsanız ozaman vites değiştirir gibi davranıyor. Manuel moduna alınca motor devri 1.200 ile 6.000 aralığında olduğu sürece konumlanan vitese hiç müdahale edilmiyor buda vites kontrolunun tamamen senin kontrolunde olduğu anlamına geliyor. D modunda kulakçıklarla vites değişiyor ama gaz pedalına basılı kalındığında 3 saniye sonra otomatik D moduna dönüyor.
Örnek verelim; Diyelim otobanda gidiyoruz önündeki aracı geçmek istedin;
1. D modunda isen Gazı köklersen vites küçültüp yüksek devire geçip 5.000 devirde vites geçiş hareketi yapar. Bu esnada siz kulakçıktan vites artırsanız bile 2 saniye sonra tekrar kendi vites küçültür.

2. M modunda isen gazı köklersen araç 6.000 devire gelene kadar vites büyütmez motor devri 1.200 ile 6.000 devirde olduğu müddetçe istediğin vites sürekli o konumda kalır.

Başka bir örnek: Yokuş aşağı iniyoruz:

Araç D modunda ise gaza basmasan bile motor devri 1.500 bantlarında kalıp sürekli araç hızı artar. bu esnada kulakçıktan vites küçültme işlemi yaparak istediğin vitese alabilirsin ve o vitesde inebilirsin, ama herhangi bir yerde gaza 1 saniyeden uzun basarsan otomatik olarak yine D moduna geçip hızlanmaya devam eder. M modunda yukarda bahsettiğim devir aralığında istediğin viteste sabit kalırsın veya gezersin, sistem sana hiçbir şekilde müdahalede bulunmaz.




ilkerB

  • impreza 1.5
  • *
  • İleti: 14
  • Toplam beğeniler: 0
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: 2016 Forester 2.0D Sport
  • il/ilçe: İstanbul
Ynt: 2.0D Dizel otomatik forester manual mod kullanımı hk.
« Yanıtla #2 : 31 Aralık 2018, 15:11:57 »
D konumunda CVT mantığıyla çalışıyor motor hep 2bin devirlerde kalıyor ama aracın hızı artıyor, D modunda gaza sonuna kadar basarsanız ozaman vites değiştirir gibi davranıyor. Manuel moduna alınca motor devri 1.200 ile 6.000 aralığında olduğu sürece konumlanan vitese hiç müdahale edilmiyor buda vites kontrolunun tamamen senin kontrolunde olduğu anlamına geliyor. D modunda kulakçıklarla vites değişiyor ama gaz pedalına basılı kalındığında 3 saniye sonra otomatik D moduna dönüyor.
Örnek verelim; Diyelim otobanda gidiyoruz önündeki aracı geçmek istedin;
1. D modunda isen Gazı köklersen vites küçültüp yüksek devire geçip 5.000 devirde vites geçiş hareketi yapar. Bu esnada siz kulakçıktan vites artırsanız bile 2 saniye sonra tekrar kendi vites küçültür.

2. M modunda isen gazı köklersen araç 6.000 devire gelene kadar vites büyütmez motor devri 1.200 ile 6.000 devirde olduğu müddetçe istediğin vites sürekli o konumda kalır.

Başka bir örnek: Yokuş aşağı iniyoruz:

Araç D modunda ise gaza basmasan bile motor devri 1.500 bantlarında kalıp sürekli araç hızı artar. bu esnada kulakçıktan vites küçültme işlemi yaparak istediğin vitese alabilirsin ve o vitesde inebilirsin, ama herhangi bir yerde gaza 1 saniyeden uzun basarsan otomatik olarak yine D moduna geçip hızlanmaya devam eder. M modunda yukarda bahsettiğim devir aralığında istediğin viteste sabit kalırsın veya gezersin, sistem sana hiçbir şekilde müdahalede bulunmaz.
Çok teşekkür ederim..
Çok iyi bir açıklamaydı..lazım olduğunda , hızlanma sırasındaki asılı kalma hissiyatını bu şekilde çözebiliriz ,
Bu durumda , bence dizelin hiç bir performans eksiği yok..şehir için de zaten çok seri...uzun yolda da yol durumuna göre istedimiz sürüş şeklini seçebiliyoruz..

OguzhanEren

Ynt: 2.0D Dizel otomatik forester manual mod kullanımı hk.
« Yanıtla #3 : 31 Aralık 2018, 23:12:55 »
D konumunda CVT mantığıyla çalışıyor motor hep 2bin devirlerde kalıyor ama aracın hızı artıyor, D modunda gaza sonuna kadar basarsanız ozaman vites değiştirir gibi davranıyor. Manuel moduna alınca motor devri 1.200 ile 6.000 aralığında olduğu sürece konumlanan vitese hiç müdahale edilmiyor buda vites kontrolunun tamamen senin kontrolunde olduğu anlamına geliyor. D modunda kulakçıklarla vites değişiyor ama gaz pedalına basılı kalındığında 3 saniye sonra otomatik D moduna dönüyor.
Örnek verelim; Diyelim otobanda gidiyoruz önündeki aracı geçmek istedin;
1. D modunda isen Gazı köklersen vites küçültüp yüksek devire geçip 5.000 devirde vites geçiş hareketi yapar. Bu esnada siz kulakçıktan vites artırsanız bile 2 saniye sonra tekrar kendi vites küçültür.

2. M modunda isen gazı köklersen araç 6.000 devire gelene kadar vites büyütmez motor devri 1.200 ile 6.000 devirde olduğu müddetçe istediğin vites sürekli o konumda kalır.

Başka bir örnek: Yokuş aşağı iniyoruz:

Araç D modunda ise gaza basmasan bile motor devri 1.500 bantlarında kalıp sürekli araç hızı artar. bu esnada kulakçıktan vites küçültme işlemi yaparak istediğin vitese alabilirsin ve o vitesde inebilirsin, ama herhangi bir yerde gaza 1 saniyeden uzun basarsan otomatik olarak yine D moduna geçip hızlanmaya devam eder. M modunda yukarda bahsettiğim devir aralığında istediğin viteste sabit kalırsın veya gezersin, sistem sana hiçbir şekilde müdahalede bulunmaz.
Çok teşekkür ederim..
Çok iyi bir açıklamaydı..lazım olduğunda , hızlanma sırasındaki asılı kalma hissiyatını bu şekilde çözebiliriz ,
Bu durumda , bence dizelin hiç bir performans eksiği yok..şehir için de zaten çok seri...uzun yolda da yol durumuna göre istedimiz sürüş şeklini seçebiliyoruz..

Eger gaz pedalina hatirladigim kadariyla %65’ten fazla basarsaniz zaten asili kalma hissiyati olmuyor, vites atiyor gibi yapmaya basliyor... kademeli klasik otomatik vitesi taklit ediyor yani... ama %65’ten az gaza basarsaniz bu durumda klasik CVT’ye benzer davraniyor...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tags: