Gönderen Konu: Balatalardan gelen koku hk.  (Okunma sayısı 229 defa)

YavuzSelim

Balatalardan gelen koku hk.
« : 08 Ekim 2018, 11:13:04 »
merhaba
iki adet sorum olacak :)

1: 2018 xv ile uzun yol olarak bir kaç sefer şehirler arası gidip gelmişliğim var lakin hiç dağ bayır çıkmamıştım pazar günü izmit kuzu yaylasına inerken yolda durdurm ve balatalardan hafif bir beyaz duman ve bol miktarda koku geliyordu. Daha önce hiç bu kadar net balata yanığı yada bu tip bir koku ile karşılaşmadım sizce normalmidir. araç 4000km'ye yaklaştı.

2: otomatik araçlarda sürekli dik yokuşlaradan inerken sizce devamlı frenlemek mi yoksa hızlanıp frene basmak mı daha doğru bir kullanım olur?


Dert çekmez, dört çeker....

Delorean

  • impreza 2.0 r
  • **
  • İleti: 363
  • Toplam beğeniler: 62
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: 2017 Mazda 3 Skyactiv D
  • il/ilçe: Kocaeli
Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #1 : 08 Ekim 2018, 13:45:34 »
Selam komşu,

O koku motordaki mumlama kokusu :) senin ne kadar sakin kullandığını biliyorum, o yüzden ilk zorlanmanda köşelerde kalan mumlarıda sökmüşsün. Aracında hiç bir sorun yok merak etme. Aracın keyfini sür.

Not: Benim o koku 5000 km de tam olarak geçmişti seninde bir 7000 km yi bulur.

BLA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Never Give Up!

orion

Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #2 : 08 Ekim 2018, 13:45:56 »
Aynı yerden inerken polo ile benzer durum bizimde başımıza gelmişti, bu durumlarda motor frenini kullanıp aracın fazla atalet almamasını sağlamak lazımdır. Nekedar bir duman çıktığını bilmiyorum lakin balataların yanmış olma ihtimalini göz önünde bulundurmak lazım. Fren hissiyatına bir bakın,  bir değişiklik hissederseniz söküp kontrol etmekte fayda var.

bahcekapiliyavuz

  • impreza 1.5
  • *
  • İleti: 55
  • Toplam beğeniler: 11
  • İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: 2011 Subaru Outback 2.0 Dizel
  • il/ilçe: MAÇKA / TRABZON
Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #3 : 09 Ekim 2018, 11:48:50 »
Hocam bu durum benim de başıma Outback aracımla gelmişti. Trabzon'da malum yayla bakımından oldukça zengindir. Mümkünse aracı fazla salmadan sabit bir hızla inmenizde fayda var. Yalnız şunu da belirteyim en son fren balata değişiminde önlere performans fren balatası taktıktan sonra performanslı inişlerde bile bu tip bir sorunla hiç karşılaşmadım.
Subaru Outback 2011 2.0 TD

SuNMaN

  • Global Moderator
  • wrc
  • *****
  • İleti: 3068
  • Toplam beğeniler: 48
  • Yine bir Subaruyla dönünceye kadar.
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: Nissan Pathfinder 2.5 DCI LE AT
  • il/ilçe: Çatalca / İstanbul
Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #4 : 10 Ekim 2018, 20:52:59 »
Rampa inişlerinde sadece ayak freni değil el freninden de faydalanmanız lazım.
Eğer eğim iniş yardımcısı sitemler yoksa dik ve özellikle stabilize zeminli rampalardan inerken aracınızın vitesi varsa L modunda el freni yarım çekili vaziyette inerseniz daha iyi olur. El freninin seviyesini hızlanmak istediğiniz oranda değiştirebilirsiniz. Kazasız sürüşler.
Mola Zamanı

kmvolkan

Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #5 : 10 Ekim 2018, 22:24:57 »
Yokuş aşağı düz inerken özellikle zemin kaygansa el freni çekmek çok riskli bence. Aracın arkası kayarak spin atma ve taklaya varan sonuçlar doğurabilir. Geri geri inerken ise kaygan zemin de olsa el frenini bir iki tık çekerek inmek ise normal frenlemeden daha güvenli oluyor.

SuNMaN

  • Global Moderator
  • wrc
  • *****
  • İleti: 3068
  • Toplam beğeniler: 48
  • Yine bir Subaruyla dönünceye kadar.
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: Nissan Pathfinder 2.5 DCI LE AT
  • il/ilçe: Çatalca / İstanbul
Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #6 : 13 Ekim 2018, 21:13:56 »
Yokuş aşağı düz inerken özellikle zemin kaygansa el freni çekmek çok riskli bence. Aracın arkası kayarak spin atma ve taklaya varan sonuçlar doğurabilir. Geri geri inerken ise kaygan zemin de olsa el frenini bir iki tık çekerek inmek ise normal frenlemeden daha güvenli oluyor.
Hiçbir şey olmaz, sonuna kadar çekip freni kilitletip kızaklamaya neden olmadıktan sonra el freni kampanasını (araca göre +/- 1-2 cm değişmekle beraber) biraz sıkıştırmak, motor freninden de faydalanarak tabi, en emniyetli rampa iniş şeklidir.
Mola Zamanı

serkandorman

Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #7 : 15 Ekim 2018, 09:51:15 »
Yavuz Selim mum onlar.Balatadan gelmiyor o duman.Relax.Keyfine bak.
instagram// subaruforever555
facebook sayfa// subaru4ever.com
facebook grup// www.subaru4ever.com

serkandorman

Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #8 : 15 Ekim 2018, 09:52:20 »
Elektrikli el freni var bu araçta.
instagram// subaruforever555
facebook sayfa// subaru4ever.com
facebook grup// www.subaru4ever.com

serkandorman

Ynt: Balatalardan gelen koku hk.
« Yanıtla #9 : 15 Ekim 2018, 09:56:03 »
Yavuz kullandığın araçta ekstra bir önlem almana gerek yok.Ama tedbir olsun diye yokuşlarda yükün bir kısmını motora yüklemekte fayda var.L konumunu kullanabilirsin.Performanslı kullanımlarda balata ve fren yağını aşırı ısıtmadan verimli fren yapmak için sert ve kısa frenller yapılabilir.Fakat senin ancak çok riskli ve hızlı bir parkurda buna dikkate etmen gerekli olur.
instagram// subaruforever555
facebook sayfa// subaru4ever.com
facebook grup// www.subaru4ever.com

Tags: