Gönderen Konu: outback Rize Yaylalarında  (Okunma sayısı 896 defa)

Canibeyaz

outback Rize Yaylalarında
« : 26 Ağustos 2017, 13:27:45 »
Arkadaşlar biraz geç oldu, ağustosun ilk haftasında gidip dolaştık, dönüşte iş güç yoğunluğundan anca fırsat bulabildim.

Baya bir maceralı yolculuk yaptık toplamda 3 gece kamp yaptık ve 4 gün boyunca o yayla senin bu yayla benim dolaştık. Tabi böyle derken çok gezdik sanmayın çünkü toplamda 10-12 yayla anca gezebildik buda rizenin çayeli ilçesine ait yaylalar oluyor. Yollar çok bozuk olduğundan 10km hızla anca gidebildik, Paylaştığım fotolar en düzgün yollarda çekebildiklerimizdir, çünkü bozuk yollarda durup foto çekme zahmetine giremedik, araç giderkende çekmek mümkün olmadı.

İlk gördüğünüz foto bizim Büyük Yayla diye bilinen yaylamızdan çektim ve genelde rize yaylaları bulutların üstündedir. Hatta bulutların içinde şimşekleri yukardan izlersiniz ve gö gürültüsü aşağıdalardan gelebilir oralar için gayet normal bir durumdur. Gezdiğimiz yerlerdeki rakım 2.400den başlar (ilk resim 2.700, kar olan resim 3.200mt) 3.300e kadar çıkar. Diğer fotolarda gezdiğimiz ve çekebildiğim diğer yaylarımızın fotolarıdır. Yaylaların 3te 1 lik kısmında halen elektrik yoktur buda akşamları ayrı bir zevk vermektedir.

Gelelim outbackimiz ile kısıma; Gezimize transit minibüs ile birlikte toplam 10 kişi 2 aile çıktık ve ben 2 çocuğumla araç içinde konakladım, arka koltukları yatırıp bagaja yatak serip gayet geniş bir ortam oluşturup rahat bir şekilde yatabildim, 6 yaşındaki oğlumuda ön koltuğu tam yatırıp yatak yapıp yatırdım, Hiç sıkışıklık olmadan 4kişi rahat gece geçirebildik.

Araç performasına gelirsek; Yıllarca gidip geldiğim ve bir çok araçla gittiğim yollarda outbackin performansı çok çok iyiydi çünkü yüksek rakımlarda özellikle dizel araçların performansı inanılmaz düşüyor, öyleki dizel otomatik corolla düz yolda bile kalkamıyordu biz ittiriyorduk, diğer dizel otomobillerde hafif eğim olsun kalkması bile çok zor oluyordu o yüzden o bozuk yollarda devirli gitmek zorunda kalırsın. Benim araçta hafif bir güç düşüşünden başka hiç bir sıkıntı yaşamadım ve çok memnun kaldım.

Tabi 4x4 lere has olan dik ve çimen kaplamış yollarda testlerimide yaptım en ufak bir zorlanma olmadı. Hatta o yolları yıllarca gidip gelmiş ve her zor noktasını bilen kayınpederim bana konakladığımız alanda ilerde çim kaplı bir dağı göstererek; Bakalım senin 4 çarpın orda napıcak görücez şeklinde alaycı ifade kullandı ve bende cevaben " orayı istersen geri geri çıkayım" dedim. Bu atışmadan sonra soluğu orda aldık, tabi araç tık bile demiyor hatta o ıslak çimli dik dağda sakin sakin giderken gazı kökleyince kayınpederdeki o ifadeyi görmeliydiniz.

Tabi bukadar tatlının yanında tuzlusuda var. Aracı alırken istetmesi yoktu ve ben özellikle istetme getirlimesini istemiştim 2 ay oldu bi türlü gelmedi ve bunun cefasını yaşadık. okadar taşlı yollarda lastiği yardık ve yolda kaldık, Diğer araçla lastiği merkeze indirip tamir ettirip geri getirdik ve bize ciddi bir zaman kaybı oldu, aracın kaldığı yerden en yakın lastikçi yaklaşık 3 saatlik yoldu.

Yolculuğumuz Rize çayeli, kaptanpaşadan başlayarak yukardaki yaylalardan dolaşarak hemşinin çad köyüne oradanda tekrar çayeline dönüş yaparak bitirdik. Herşey istediğim gibi oldu herkesin gözünde oluşan o "çoluk çocuk oralara gidilirmi" ifadesinide yıkmış olmanın mutluluğunu yaşamış oldum.
 
Son olarak yakıt bilgisini vereyim; 4 kişi bagaj dolu ve 130-150 km/h  ile gittim istanbulda cuma akşamından çıktığım için köprü felçti ve izmit kandıraya kadar hemen hemen dur kalk gittik ve ortalama 6.6 lt ile yolculuğumuzu tamamladım.

Herkese Hayırlı günler dilerim.















































« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2017, 19:29:30 Gönderen: Canibeyaz »



Canibeyaz

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #1 : 26 Ağustos 2017, 13:29:42 »
photobucket haricot başka bir site varmı arkadaşlar, bu site iyice sıyırdı

YavuzSelim

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #2 : 26 Ağustos 2017, 15:07:14 »
Yolculuk güzel geçmiş. Fotolar küçükte olsa güzel gözüküyor.

OguzhanEren

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #3 : 27 Ağustos 2017, 13:59:37 »
Fotograflar buyuk boy olursa harika olur..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Delorean

  • impreza 2.0 r
  • **
  • İleti: 293
  • Toplam beğeniler: 36
    • Profili Görüntüle
  • araç yılı ve modeli: 2018 XV Xtreme
  • il/ilçe: Kocaeli
Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #4 : 28 Ağustos 2017, 09:27:46 »
Çok güzel bir yolculuk olmuş ( lastik macerası hariç). Benim de XV ile en çok korktuğum durumlardan biri lastik patlatmak. Büyük fotolarıda bekliyoruz.
Never Give Up!

serkandorman

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #5 : 28 Ağustos 2017, 09:53:24 »
Güzel fotoğraflar.Keyifli bir gezi olmuş.Kayınpederin fotoğrafını çekseydiniz dediğiniz yeri çıkarken :)) .
instagram// subaru4ever555
facebook sayfa// subaru4ever.com
facebook grup// www.subaru4ever.com

YavuzSelim

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #6 : 28 Ağustos 2017, 11:29:34 »
XV de lastik patlasa ne yaparım bilmem. Lastik tamir kiti falan var ama kullandım mı bugüne kadar hayır. İnşallah kimsenin başına gelmez.

karidesteknesi

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #7 : 28 Ağustos 2017, 12:43:26 »
XV de lastik patlasa ne yaparım bilmem. Lastik tamir kiti falan var ama kullandım mı bugüne kadar hayır. İnşallah kimsenin başına gelmez.
Hocam düz yolda giderken birisi çukur biriside yola düşen levhanın üzerinden geçmem nedeniyle 2 defa lastik yardım. Yedek lastik olmasa cidden sıkıntı çekerdim. Çekici falan uğraşmak zor. Bunun haricinde yine düz yolda kullanımlarımda 6 defa lastik patlattım. Hatta forester kullanırken fren diskinin arasına giren taşlar yüzünden en az 20 defa lastik ve balata sökmüşümdür. Benimde etrafımda insanlar hiç lastik sökmediklerini söylüyorlar fakat başa gelince sıkıntılı bir durum. Garantili araçlarda yol yardımı var ancak hem süre hemde verdiği güvensizlik hissi oluyor bende. bu aracın garantisi bittiğinde çok daha riskli bir durum. Tamir kiti basit çivi girmesi gibi durumlarda iş görür fakat bu gibi durumlarda erken farkederseniz hava basıncı düşmeden lastikçiye kadar gidebilirsiniz.Kısacası benim gibi düz yolda kullansanız bile lastik tamir kiti yerine gerçek yedek lastik olması her zaman işinize gelir.

serkandorman

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #8 : 28 Ağustos 2017, 13:36:20 »
XV de lastik patlasa ne yaparım bilmem. Lastik tamir kiti falan var ama kullandım mı bugüne kadar hayır. İnşallah kimsenin başına gelmez.
Hocam düz yolda giderken birisi çukur biriside yola düşen levhanın üzerinden geçmem nedeniyle 2 defa lastik yardım. Yedek lastik olmasa cidden sıkıntı çekerdim. Çekici falan uğraşmak zor. Bunun haricinde yine düz yolda kullanımlarımda 6 defa lastik patlattım. Hatta forester kullanırken fren diskinin arasına giren taşlar yüzünden en az 20 defa lastik ve balata sökmüşümdür. Benimde etrafımda insanlar hiç lastik sökmediklerini söylüyorlar fakat başa gelince sıkıntılı bir durum. Garantili araçlarda yol yardımı var ancak hem süre hemde verdiği güvensizlik hissi oluyor bende. bu aracın garantisi bittiğinde çok daha riskli bir durum. Tamir kiti basit çivi girmesi gibi durumlarda iş görür fakat bu gibi durumlarda erken farkederseniz hava basıncı düşmeden lastikçiye kadar gidebilirsiniz.Kısacası benim gibi düz yolda kullansanız bile lastik tamir kiti yerine gerçek yedek lastik olması her zaman işinize gelir.

Siz pek gittiğiniz zemini umursamıyorsunuz sanırım :) .Forester'daki olayı anlamadım.Diskin arasına giren taşlarmı :) ?? Sizin parkurlar hep çok zorlu galiba.
instagram// subaru4ever555
facebook sayfa// subaru4ever.com
facebook grup// www.subaru4ever.com

karidesteknesi

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #9 : 28 Ağustos 2017, 14:24:25 »
XV de lastik patlasa ne yaparım bilmem. Lastik tamir kiti falan var ama kullandım mı bugüne kadar hayır. İnşallah kimsenin başına gelmez.
Hocam düz yolda giderken birisi çukur biriside yola düşen levhanın üzerinden geçmem nedeniyle 2 defa lastik yardım. Yedek lastik olmasa cidden sıkıntı çekerdim. Çekici falan uğraşmak zor. Bunun haricinde yine düz yolda kullanımlarımda 6 defa lastik patlattım. Hatta forester kullanırken fren diskinin arasına giren taşlar yüzünden en az 20 defa lastik ve balata sökmüşümdür. Benimde etrafımda insanlar hiç lastik sökmediklerini söylüyorlar fakat başa gelince sıkıntılı bir durum. Garantili araçlarda yol yardımı var ancak hem süre hemde verdiği güvensizlik hissi oluyor bende. bu aracın garantisi bittiğinde çok daha riskli bir durum. Tamir kiti basit çivi girmesi gibi durumlarda iş görür fakat bu gibi durumlarda erken farkederseniz hava basıncı düşmeden lastikçiye kadar gidebilirsiniz.Kısacası benim gibi düz yolda kullansanız bile lastik tamir kiti yerine gerçek yedek lastik olması her zaman işinize gelir.

Siz pek gittiğiniz zemini umursamıyorsunuz sanırım :) .Forester'daki olayı anlamadım.Diskin arasına giren taşlarmı :) ?? Sizin parkurlar hep çok zorlu galiba.
Tam tersi asfalttan pek çıkmam ancak anlattığım olaylar olduğunda ilçede çalışıyordum ve haftasonları şehir merkezine gidiiyordum. Bu dönemde yol yapımı vardı, mıcır kısımlarında yavaş geçsemde fren diski ile balata arasına çok küçük taşlar girerdi, bu söylediğimde 2005 forester vardı bende. Aynı yolu kullanan arkadaşlarımın araçlarına olmazdı yalnızca benim başıma gelirdi, başlarda tamircide balata söktürürdüm sonra kendim öğrenip yapmaya başladım. Sırf bu yüzden aracı satmayı düşündüğüm olmuştu. Yol yapımı bittiği dönemde yolda çukurlar oluşmaya başladı, muhtemelen 70-80 le giderken asfaltta oluşan çukura denk gelmişti sol ön lastik ve yarılmıştı, devamında ilk yapılan mıcır asfalt üzerine bildiğimiz gerçek asfalt atıldığı dönemdede yaklaşık 50-60 la giderken yola düşen uyarı levhasının üstünden geçtim ve sağ ön lastik yarıldı (2012 model golf). Hızlı gitsem daha kötü sonuçları olabilirdi. Lastik patlamalarının nerede olduğunu çok bilmiyorum açıkcası , muhtelif yerlerde havasının azaldığını farkettiğimde anladım, hepsinde de küçük çiviler çıktı lastikte.
Aracı asla hor kullanmam, hatta gayet titiz kullandığım söylenebilir, foresterla nadiren hafif araziye çıkmışımdır hatta eminim forester sahibi olup benim kadar az arazi yapan nadirdir. aracı yıkamacıya götürdüğümde bile kendi malzemelerimle yıkatırım ancak sakınan göze çöp batar diyebilirim. Benim bile başıma bu kadar lastik sorunu gelmişse herkesin başına gelebilir ve lastik tamir kiti herzaman çözüm olmuyor malesef.
« Son Düzenleme: 28 Ağustos 2017, 14:27:06 Gönderen: karidesteknesi »

YavuzSelim

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #10 : 28 Ağustos 2017, 15:54:40 »
Yedek lastik en güvenlir lakin tatil dönemlerinde bagajda yer bulumak büyük sorun.

Canibeyaz

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #11 : 31 Ağustos 2017, 19:31:01 »
evet resimleri güncelledim arkadaşlar. Bu seferde çok büyük oldular ama küçük olmasından iyidir :))))

chemaster

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #12 : 01 Eylül 2017, 20:08:25 »
Çok güzel fotolar, keyifli bir gezi olmuş. Bizde geçen sene temmuz başında xv ile yayla gezisine çıkmıştık ancak yoğun yağmurlara yakalandığımız ve  yayla yolları kapandığı için gidememiştik. 1.6 xv dahi o yollarda güven vermişti. Sizin araçla daha keyifli olmuştur.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk


OguzhanEren

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #13 : 16 Eylül 2017, 22:33:34 »
Lastik ile ilgili bir sey soracagim. Yarilan lastik sonrasi, sadece o lastik yerine yenisini mi aldiniz? Yoksa iki adet mi yeni lastik aldiniz? Patlayan lastik kac km'de idi?

Surekli dort ceker araclarin lastik patlatma durumlarina dair bir yazi okudum, o yuzden soruyorum. Eski ve yeni lastikleri karistirmak, lastik capi farki yaratacagi icin uygun olmuyormus. Hele bir de arac surekli dort ceker ise, bu durumda dort lastigi de degistirmek gerekiyormus.

Lastiklerdeki milimetrik asinmalar bile, yuksek hizlara cikildiginda onemli donus sayisi farklarina sebep oluyormus, bu da aktarma organlarina zarar veriyormus.

Kisisel yorumum, on aks ve arka aksin donus sayisi arasinda SUREKLI bir fark varsa orta diff (MPT clutch pack) surekli bir surtunmeye maruz kalabilir. Yuksek hiz ve uzun saatler surme sonucu asiri isinabilir ve cabuk yipranabilir. Tabii bu sadece tahmin. Isin ustalari degerlendirmeli.

Diger yandan, diyelim ki boyle bir durumda, tek lastik patladi diye 4'unu birden degistirmek istemiyorsunuz. Bu durumda, bazi lastikcilerin "lastik traslama" hizmeti varmis, yeni lastigi bir miktar traslayip, eskiler ile birebir ayni dis kalinligina getiriyorlarmis, boylelikle 4 lastik birden almak zorunda kalinmiyormus.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Canibeyaz

Ynt: outback Rize Yaylalarında
« Yanıtla #14 : 16 Eylül 2017, 23:21:42 »
Lastik yanaktan az bir şekilde yarılmıştı hatta tamir kitini basınca lastik şişiyordu ama hareket edince yanakta olduğundan hemen açılıyordu. Aşağıya inince lastiğe yama yaptırdım. Zaten lastikçide o ebatta lastik kullanan araç rizede 1-2 tane osebeple lastikde rizede bulunmaz dedi.  Ama yazınızı okudum bencede km fazla olup lastik aşınmışsa 4 lastiğinde değişmesi gerekebilir. Ayrıca xvlerin bir kısmında istetmeler orjinalinden 1inch küçük gelmiş, istetmeyi kullananlar yolda giderken aracın vsc ışığını yakıp zaman zaman aracın ani fren yaptığından bahsediyorlardı.

Tags: